Skip navigation

Ons telefoon het vanoggend uit die bloute begin probleme gee. Krap geluide wat enige poging om ‘n gesprek te voer, heeltemal onmoontlik maak. Dis nou die kere wat jy wel die oproep kan voltooi en die konneksie nie sonder waarskuwing weer ‘n skakeltoon gee nie. Erger nog, dit het ook die effek dat ons die ADSL lyn en WiFi verloor, wat e-pos en besigheids kommunikasie erg affekteer. Die rooter se liggies flikker soos ‘n disko uit die 70’s.

Ek het subtiel vir vroulief voorgestel of sy nie dalk die ou sakie met Telkom wil opneem nie, maar sy het regdeur my planne gesien (niks nuut hier nie) en die apie terstonds vir my teruggegee. Dit het my met geen ander keuse gelaat as om Telkom se hulpnommer te skakel nie. Hulpnommer …hie hie hie, bwaahaahaha.

Ek skakel 10210.

Die spookstem vra of ek ‘n nuwe kliënt of ‘n ou hand is. Druk 1 of 2. Maklik genoeg, ek is mos al jare ‘n slagoffer, skuus kliënt. Vervolgens kry ek keuses of dit oor tegniese sake gaan, rekening navrae is en waarskynlik ‘n hele paar ander keuses, waarna ek nie luister nie, want myne is mos nommer 1. Nou wil die stem weet of ek bel vanaf die nommer wat probleme gee of vanaf ‘n ander nommer. Ek wonder hoeveel mense opsie 1 kies, siende dat dié foon juis die probleemgewer is. Ek kies opsie 2. Nou wil sy weet wat die nege syfer nommer is wat ek wil rapporteer. Maklik genoeg. Ek voel of ek vordering maak.

Die spookstem raak skielik ernstig. Besef ek dat as ek voortgaan met die proses, daar ‘n waarskynlikheid bestaan dat sou dit nie Telkom se fout of probleem wees nie, dit my gaan laat met addisionele kostes? Sy wil verder weet of ek regtig wil voortgaan met die oproep. Sy is so oortuigend dat ek byna die foon neersit. Ek bedink my op die laaste oomblik en besluit om deur te druk. Nou wil sy weet waarheen hulle ‘n verwysingsnommer kan sms wanneer hulle aan die probleem sou aandag gee. Ek verskaf my selfoon nommer.

Net om die erns van die situasie onomwonde by my tuis te bring, waarsku sy my weer oor die moontlike addisionele kostes, sou ek voortgaan met die oproep.

Volgens die stem, met wie ek nou al ‘n goeie verhouding ontwikkel het, kan ek dit nou daar laat en hulle sal ondersoek instel of het ek die keuse om met ‘n konsultant te praat. My vertroue in die gesprek tot dusver is nie watwonders nie en ek kies om met die konsultant te praat. Na ‘n kort twintig minute is ek voor in die tou.

Die konsultant vra waarmee sy kan help. Natuurlik alles in Engels, want Afrikaans is lankal afgeskaf in Telkom. Ek verduidelik van die gekrap en oproepe wat sonder waarskuwing afgesny word en van die internet verbinding en WiFi wat weg is. Haar volgende woorde neem die wind so effens uit my seile: Besef ek dat sou ek voortgaan met die oproep dat daar addisionele kostes mag wees as dit nie hulle fout is nie. Ek besef dit is ‘n wonderlike tegniek om navrae en klagtes te halveer. Ek voel braaf en verklaar dat ek kans sien vir ‘n navraag. Ek voel soos ‘n deelnemer op Who wants to be a millionnaire. Is that your final answer?

Vervolgens wil sy weet wat die nommer van die foon is wat ek wil aanmeld. Uhm, hallo. Hoekom moes ek dit vroeër verskaf? Ek gee die nommer. Het ek ‘n nommer waarheen hulle ‘n sms kan stuur met ‘n verwysingsnommer? Daar is al ‘n waarneembare kaal kol aan die kant van my kop soos ek my hare een vir een uittrek, maar ek verskaf maar weer die nommer.

Sy vra dat ek moet aanhou, dan sal sy die nommer toets. Dit raak stil aan die ander kant, voordat ek kan reageer. En dit bly stil. Minute later praat ek, sê hallo, sing ‘n liedjie, maar geen reaksie. Ek weet nie of ek moet aanhou of van vooraf begin nie. Ek hou nog ‘n paar minute aan. Skielik is daar lewe. Sy rapporteer dat daar beslis fout is met die lyn en dat hulle aandag daaraan sal gee. “Hoe gou”, vra ek. Sy kan nie sê nie. Ek dink aan die Sasol advertensie van die kleintjie in die stootwaentjie, waar die ouma antwoord: “Ag seker nie ver nie”.

Sy wil weet of sy vir my nog iets kan beteken. Ek is nie eens seker of sy op dié versoek vir my iets beteken het nie en sê dis al.

Ons lui af.

Ek kry minute later ‘n sms.

“Dear customer. Fault xxxx has been created for service Id xxxx. Telkom wil endeavour to resolve this within 5 days. Apologies for the inconvenience. Please do not reply to this SMS. Telkom”.

Ek wonder of hulle die fout geskep het. Dis wat die sms beweer. Ek is dankbaar dat hulle gaan poog om dit binne vyf dae op te los. Ek is maar net afhanklik van die lyn vir besigheid en persoonlike doeleindes.

Intussen sien ek die Poskantoor is op sy laaste bene, SAA soek alweer geld by die belasting betaler, Eskom verhoog tariewe om kragstasies te bou wat al moes gewerk het en die SABC gee kort-kort goue handdrukke vir onbevoegde kaders wat die plek verder in die grond in bestuur.

En ek wonder of ons ooit die verrotting sal kan omkeer. Of is ons soos die padda in die water wat geleidelik warmer word; ons aanvaar maar dis hoe dit moet wees. Intussen groei die ekonomie teen 1.4% en ons wonder hoekom.

Ek het intussen agtergekom die Bee Gees se treffer uit die laat 70’s, Tragedy, sinchroniseer perfek met my rooter se disco liggies.

Toeval? Ek dink nie so nie.

Advertisements

4 Comments

  1. Ek het jou storie nou baie geniet omrede ons presies dieselfde ervaring die week gehad het. Dink jy ons het al reaksie gekry? Nee….

    Mooi dag en naweek vir jou.

    Vriendelike groete/ Kind regards

    Nico Swart Certified Financial Planner(CFP®)

    B COM HONS Paarl GESERTIFISEERDE FINANSIELE ADVISEUR® /CERTIFIED FINANCIAL PLANNER®

    nico.swart@psg.co.za Tel: +27 (21) 863 3314, Cell: +27 (83) 272 9043, Fax: +27 (21) 863 2839 http://www.psg.co.za/paarl

    Affiliates of the PSG Konsult Group are authorised financial services providers

  2. Hallo Johan

    Ek hoop jou hare groei gou terug !!!

    Groete

  3. Asof die lewe nie genoeg frustrasies het nie, sit ‘n mens nou met hierdie tipe probleme. Ek het ookal gevoel om my hare uit my kop te trek. Vertrou alles by jou is weer in werkende orde.

    • Die vyf dae belofte het gekom en gegaan, maar ons is darem nou weer gekoppel


Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s

%d bloggers like this: